מדריך משכנתא,השוואת משכנתאות

משכנתא

מדריך משכנתא,השוואת משכנתאות
Home » בלוג » כיצד לבחור יועץ למשכנתאות?

כיצד לבחור יועץ למשכנתאות?

בעקבות העלייה במחירי הדיור בעשור האחרון התפתח לו ענף חדש מסוגו, בדומה לייעוץ פיננסי, יועץ משכנתאות. עקב עליית מחירי הדיור נוצר מצב בו זוגות צעירים ובכלל אנשים אשר רוצים להגיע ליעד המיוחל והנכסף עוד מימי קדם, בית, מחפשים דרכים לחסוך כל שקל בדרך ליעד זה.

   עולם המשכנתאות בארצנו גדול מגוון ומלא במושגים אשר לא ברורים לכל חושקי המשכנתא. בעשור האחרון התפתחת לו ענף חדש העוסק בייעוץ למשכנתאות, ענף זה עדיין בחיתוליו המונה בין 100 ל-1000 יועצים. הסכום אינו מדויק עקב חוסר פיקוח ורגולציה בענף, מצב הגורם לבעיות רבות ודרכים יצירתיות מצד הבנק והיועצים לנצלו.

   כאמור כאשר זוג חפצים בבניית בית בישראל סביר להניח שלא תהיה באפשרותם לרכוש דירה ללא משכנתא, לכן הם יתחילו בבירורים לגבי משכנתאות בכל הבנקים ויתייעצו עם מכריהם הוריהם ובמקרים מסוימים ( כ-16%) יעזרו ביועץ משכנתא. יועץ המשכנתא יוכל להיות קצין אשראי כלשהו מבנק גדול דרך שכיר בחברת ייעוץ למשכנתאות ועד לאדם שלקח משכנתא או שתיים בעבר והחליט שהוא מספיק מבין בכדי לייעץ וכך יוכל להשלים הכנסתו. קיימות כמה חברות גדולות לייעוץ משכנתאות אשר מעבירות קורסים לייעוץ משכנתאות של כ 30 שעות ובסופם מעין בחינת יועץ, יש לציין שקורסים אלו תקפים רק לאותה החברה.

   בהעדר פיקוח ורגולציה על תחום ייעוץ המשכנתאות נוצר שוק פרוץ ופתוח שבוא כל אחד יכול להגדיר עצמו כיועץ בתחום, כאן נכנסים הבנקים לתמונה ומנסים לעשות סדר, הבנקים מפיצים מעיין "רשימות שחורות" לכל פקידיהם, ברשימות שחורות אלו ישנם יועצי משכנתאות אשר עברם הוא אי עמידת תשלומים של לקוחותיהם, כפועל יוצא מייעוץ כושל,יועצים אשר לקחו הצעות למשכנתא מכמה וכמה סניפים של אותו הבנק (דבר היוצר תחרות בין הבנק לעצמו ולא יעיל בכלל לתועלת הבנק), יועצים אשר פונים באופן שיטתי לאותו הבנק ואפילו לאותו הפקיד,ועוד שאר יועצים אשר מסתמן שאינם רוצים בטובת הלקוח אלא רק לגרוף קופון על גבו (לדברי הבנק) יש לציין שהבנק טוען שהרשימה איננה כל כך גדולה, כ-5% מכלל יועצי המשכנתאות נמצאים בה.

   ייעוץ יעלה החל מ- 1000 ש"ח לייעוץ ויכול להגיע לעשרות אלפים ש"ח תלוי בלקוח, באמידותו ובמסלול הייעוץ אשר לקח, קיימים כמה מסלולים לייעוץ-

1)   ייעוץ טלפוני ראשוני בלבד המסביר לך את המצב בשוק ושופך אור על כמה מושגים בעולם המשכנתאות.

2)   פגישת ייעוץ ובה תקבל הסבר על מבנה המשכנתא ומשם תפנה אל בנק עצמאית.

3)   יועץ אשר מלווה אותך לאורך כל הדרך כולל הבירורים הנדרשים וההתמקחות עם הבנקים עד לחתימה מול הבנק.

   לסיכום, ייעוץ למשכנתאות הוא ענף משגשג בימים אלו ולא בכדי, לקיחת ייעוץ היא דבר מועיל ומבורך בכל צעד בחיים, כדאי לבדוק כמה בתי יועצי משכנתאות ולברר את הרזומה עליהם ככל שניתן, לא לקפוץ על ההצעה הזולה ביותר (הזול עולה יקר).

אנא מלא את פרטיך לשם קבלת סיוע ומידע מנציג מומחה למשכנתאות

אנא מלא את פרטיך לשם קבלת סיוע ומידע מנציג מומחה למשכנתאות

מעוניינים לקבל הצעת מחיר לביטוח משכנתא

בשליחת הודעה אני מאשר שקראתי ואישרתי את תנאי השימוש ואני מאשר קבלת הצעות ודיוור.

אנא מלא את פרטיך לשם קבלת סיוע ומידע מנציג מומחה למשכנתאות

פנייתך התקבלה. יועץ משכנתאות יחזור אליך בהקדם.
רוצה לקבל הצעה משתלמת לביטוח משכנתא?

השאירו פרטים וקבלו הצעה אטרקטיבית
לביטוח משכנתא מסוכן או חברת ביטוח למשכנתאות